Warsztaty w INKU: organizacja, finansowanie, social media

Pierwsze warsztatowe półrocze w INKU to solidna, ale i wszechstronna podstawa dla artystów i aktywistów, którzy są głodni wiedzy w równym stopniu co słońca. Czekamy na wiosnę nie próżnując.

W najbliższych miesiącach w Szczecińskim Inkubatorze Kultury będzie można uczestniczyć w serii bezpłatnych warsztatów, których tematyka rozciąga się od umiejętnego planowania dnia, przez budowę budżetu, aż po modelowanie biznesowe dla NGO-sów. Wszystkie warsztaty prowadzone są przez specjalistów w danej dziedzinie i są otwarte dla przedstawicieli organizacji pozarządowych działających w obszarze kultury i działaczy kulturalnych. W związku z ograniczoną liczbą miejsc obowiązuje rejestracja przez stronę internetową Szczecińskiego Inkubatora Kultury (kliknij tutaj).

Warsztaty w marcu

WARSZTAT W INKU: Modele biznesowe dla NGO-sów
data: 05.03.2015, godz. 16:00-20:00
Liczba uczestników: 20
Model biznesowy to mapa twojej organizacji, to jak działasz, jakich masz partnerów i klientów oraz jakie wartości oferujesz swoim odbiorcom. Rzuć wyzwanie powielanym schematom myślenia i przestarzałym rozwiązaniom! Podczas spotkania będziesz mieć okazję wykorzystać wiedzę i doświadczenie najsłynniejszych praktyków oraz strategów z dziedziny modelowania biznesowego, aby nauczyć się, jak metodycznie poszukiwać wizjonerskich pomysłów, opracowywać je i wcielać w życie, a także przekuwać w projekty!
Warsztat poprowadzi dr Monika Tomczyk, dyrektor INKU i wykładowca US na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług. Specjalizuje się w ekonomice sektora kreatywnego i jego wpływie na rozwój regionalny, modelach biznesowych sektora kreatywnego i kultury, zarządzaniu designem i projektowaniem usług na poziomie mikroekonomicznym.
UWAGA! Z przyczyn od INKU niezależnych, jesteśmy zmuszeni odwołać ten warsztat. Odbędzie się on w późniejszym terminie.

Monitoruj co się da… a potem to zmieniaj
data: 10.03.2015, godz. 16:30-20:30
Liczba uczestników: 20
W naszych czasach analityka jest bardzo ważna. Nie można zneutralizować problemu, jeśli nie wiemy co nie działa. Mimo to bardzo mało osób monitoruje działania swoich klientów, uczestników wydarzeń na fanpage’ach i stronach internetowych. Bez takiej wiedzy nie możemy jasno odpowiedzieć sobie na pytanie: na ile przyciągamy ich uwagę, czy czytają nasze wiadomości. A bez tego udoskonalanie naszych działań odbywa się "na czuja”. A wcale nie musi, darmowe narzędzia do analityki i monitoringu czekają!
Warsztat poprowadzi Paweł Krzych – bloger, przedsiębiorca, specjalista ds. mediów społecznościowych. Wcześniej nabywał doświadczenie współpracując z firmami z sektora MŚP, zajmował się obszarem marketingu i handlu w Porcie Szczecin-Świnoujście, a także content marketingiem i social media w home.pl. Od 4 lat prowadzi również bloga o Szczecinie www.szczecinblog.pl.
Udział w warsztacie jest bezpłatny. UWAGA! Prosimy o zabranie swoich laptopów na warsztat! Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o wcześniejszą rejestrację.

Zbuduj sobie budżet (poziom podstawowy)
data: 11.03.2015, godz. 16:00-20:00
Liczba uczestników: 12
Planujesz stworzyć projekt? Twoja idea jest dopracowana, ale masz problemy z przełożeniem jej na język finansowy? Pomożemy! Celem warsztatu będzie omówienie zasad przygotowania budżetu projektowego na podstawie planowanych działań i wydatków. A to bardzo ważna część pracy nad projektem, bo dobrze przygotowany budżet minimalizuje problemy podczas realizacji zadania. Warsztat na poziomie podstawowym (dla początkujących).
Warsztat poprowadzi Katarzyna Pietrala. Od 4 lat pracuje jako specjalista ds. finansowo-administracyjnych przy projektach krajowych i zagranicznych realizowanych przez Stowarzyszenie Media Dizajn. Prowadzi własną działalność gospodarczą, gdzie zajmuje się kompleksową obsługą projektów (kulturalnych, społecznych i inwestycyjnych) - począwszy od pisania projektów, ich realizację, aż po rozliczenie. W ciągu 4 lat uczestniczyła i rozliczyła projekty na łączna kwotę 2,6 mln zł.
Udział w warsztacie jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o wcześniejszą rejestrację.

Crash Course, czyli know-how pisania projektów dla NGO (SZKOLENIE DWUCZĘŚCIOWE POŁĄCZONE Z TUTORIALEM Z PISANIA WNIOSKÓW)
data: 
19.03.2015, godz. 16:00-20:00 (I część)
20.03.2015, godz. 16:00-20:00 (II część)
Liczba uczestników: 10
Pewnie spora część zainteresowanych tym szkoleniem pisała już projekty dla swoich organizacji pozarządowych lub przynajmniej o tym myślała – i bardzo dobrze! Szkolenie to jest autorskim pomysłem przekazania informacji niezbędnych dla skutecznego pozyskiwania funduszy. Według prowadzącego szkolenie pisanie projektów to przede wszystkim umiejętność praktyczna i intuicyjna, oparta nie tylko na wiedzy czy dobrym pomyśle, ale umiejętności czytania instrukcji i znajomości kruczków pisarskich. Zdobywa się je zazwyczaj na dwa sposoby - nauce na własnych lub cudzych błędach. Niniejsza propozycja skierowana jest więc do każdego, kto chce poświęcić 2 dni swojego czasu oraz jest gotowy do pracy własnej i zespołowej. Nowicjusz(-ka) zderzy się z dużą ilością wiedzy, która w przyszłości powinna zaprocentować. Fundraiser(-rka) też odnajdzie tu wiele wartościowych informacji, bo przecież nikt nie ma 100% skuteczności. 
Rozpoczniemy od źródeł wiedzy o projektach dla NGO. Omówimy podstawy wypełniania formularzy wniosków – co i gdzie pisać, aby uzyskać maksymalną liczbę punktów. Następnie każdy uczestnik napisze indywidualnie lub grupowo własny projekt. W ten sposób efekt szkolenia jest szczegółowy, mierzalny, osiągalny, określony w czasie i – mamy nadzieję – atrakcyjny. 
Warsztat poprowadzi dr Robert Bartłomiejski, zastępca Dyrektora Regionalnego Ośrodka Debaty Międzynarodowej w Szczecinie, pracownik naukowo – dydaktyczny Uniwersytetu Szczecińskiego, absolwent studiów z zarządzania projektami europejskimi i komercjalizacji wyników badań. Posiada certyfikat zarządzania projektami IPMA Level-D. Z sukcesem pozyskuje środki z m.in. z ASOS, CPRDiP, FIO, NBP, MKiDN, MNiSW, MSZ, MPiPS, POKL, RPOWZ, UM Szczecin.
Wymagania wstępne: zapał, gotowość do pracy samodzielnej i w grupie, własny laptop/tablet na zajęcia do pisania wniosków i robienia notatek, przynajmniej wstępny pomysł na projekt przed rozpoczęciem szkolenia.
Udział w warsztacie jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o wcześniejszą rejestrację tutaj.

Warsztaty w kwietniu

Twój dzień ma tyle samo godzin, co dzień Beyonce, czyli umiejętnie planuj swoje 24 godziny
data: 09.04.2015, godz. 15:30-20:30
Liczba uczestników: 20
Jak to jest, że każdy z nas ma 24 godziny do dyspozycji, a często mamy wrażenie, że niektóre osoby robią tyle, że ich doba zdaje się rozciągnięta z gumy? Jak efektywnie wykorzystywać swój czas, jak pracować, jak dzielić dzień, by zachowywać odpowiednie proporcje w relacje praca/sprawy osobiste? Jak wykorzystać narzędzia technologiczne, aplikacje, które w znaczny sposób mogą nam ułatwić sprawne działanie? Jak wreszcie wyeliminować złe nawyki i napady lenistwa? O tym i innych sekretach dobrej organizacji własnych 24 godzin na tym warsztacie.
Warsztat poprowadzi Paweł Krzych – bloger, przedsiębiorca, specjalista ds. mediów społecznościowych. Wcześniej nabywał doświadczenie współpracując z firmami z sektora MŚP, zajmował się obszarem marketingu i handlu w Porcie Szczecin-Świnoujście, a także content marketingiem i social media w home.pl. Od 4 lat prowadzi również bloga o Szczecinie www.szczecinblog.pl.
Udział w warsztacie jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o wcześniejszą rejestrację tutaj.

Facebook i długo, długo nic… Czy tak jest rzeczywiście?
data: 22.04.2015, godz. 15:30-20:30
Liczba uczestników: 20
Większość z nas swoje działania koncentruje wokół Facebooka. A tam jest już tzw. czerwony ocean, co oznacza, że konkurencja jest ogromna. A może warto wypłynąć poza sztuczny akwen like’ów i sprawdzić inne kanały? Zabierzemy Was na wycieczkę w świat innych kanałów społecznościowych - sprawdzimy, czy warto tam być, gdzie są ludzie z regionu, zastanowimy się, z jakimi komunikatami możemy docierać.
Warsztat poprowadzi Paweł Krzych – bloger, przedsiębiorca, specjalista ds. mediów społecznościowych. Wcześniej nabywał doświadczenie współpracując z firmami z sektora MŚP, zajmował się obszarem marketingu i handlu w Porcie Szczecin-Świnoujście, a także content marketingiem i social media w home.pl. Od 4 lat prowadzi również bloga o Szczecinie www.szczecinblog.pl.
Udział w warsztacie jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o wcześniejszą rejestrację tutaj.

KanBo - sprawne zarządzanie informacją w zwinnym NGO, czyli Agile w organizacji pozarządowej
/warsztat w ramach programu fundacji Kamienica1 pn."Silne i stabilne NGO"/
data: 24.04.2015, godz. 16:00-20:00
Liczba uczestników: 25
Warsztat powstał z myślą o osobach, które są świadome roli sprawnej komunikacji w organizacji. Dla zarządzających i koordynatorów, którzy nie tylko zarządzają grupą osób, ale również są częścią zespołu. Dla osób, które na co dzień współpracują: z innymi organizacjami, kontrahentami, zespołem, przy prowadzonych  projektach.
Jeżeli Twój zespół, informacje i zadania są rozproszone – ten warsztat jest dla Ciebie. Sam zobaczysz, jak sprawnie można zapanować nad tak rozproszoną strukturą organizacyjno-informacyjną. Podczas warsztatu poznasz praktyczne wykorzystanie zwinnych metodyk prowadzenia projektów, takie jak Agile czy Kanban.Zobaczysz co oznacza wizualizacja pracy i otwarta komunikacja w projekcie. Wszystko to oparte na przykładach z codziennej pracy, oraz narzędziach pozwalających na pracę w takim środowisku.
Warsztat prowadzi Arkadiusz Gos – KanBo Ewangelista. Arek jest częstym prelegentem na konferencjach poświęconych metodyce zarządzania informacją. Jego pasją jest przenoszenie korzyści z trendów internetowych do biznesu. Główne zadania jakie towarzyszą jego codziennej pracy to: komunikowanie pomiędzy światem wymagań klientów, a zespołami IT realizującymi projekty, oraz wprowadzanie użytkowników do świata Kanbo. Lubi czytać biografie znanych ludzi, oraz książki z pogranicza biznesu i psychologii. 
Udział w warsztacie jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o wcześniejszą rejestrację tutaj. 

Warsztat majowo-czerwcowy

Jak blog, to tylko na Wordpressie (WARSZTAT DWUCZĘŚCIOWY)
data:
02.06.2015, godz. 15:30-20:30 (cz. I)
08.06.2015, godz. 15:30-20:30 (cz. II) 
Liczba uczestników: 18
Większość powstających obecnie blogów, prowadzona jest właśnie na platformie Wordpress. Co sprawia, że ludzie tak chętnie sięgają po to rozwiązanie? Odpowiedzi jest kilka: platforma open-source, niesamowita społeczność, łatwość aktualizacji i rozwoju. Na warsztacie poznacie Wordpress od podstaw: co musimy mieć, by myśleć o instalacji, jak w łatwy sposób zainstalować Wordpressa po raz pierwszy, gdzie szukać ciekawych wyglądów graficznych, jak w łatwy sposób je modyfikować, jak wprowadzać zmiany na blogu.
Warsztat poprowadzi Paweł Krzych – bloger, przedsiębiorca, specjalista ds. mediów społecznościowych. Wcześniej nabywał doświadczenie współpracując z firmami z sektora MŚP, zajmował się obszarem marketingu i handlu w Porcie Szczecin-Świnoujście, a także content marketingiem i social media w home.pl. Od 4 lat prowadzi również bloga o Szczecinie www.szczecinblog.pl.
Udział w warsztacie jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o wcześniejszą rejestrację tutaj [REJESTRACJA OD 25.05.15]UWAGA! Prosimy o zabranie swoich laptopów na warsztat!

Warsztat w czerwcu

Marketing przez maila - dlaczego warto się tym zainteresować?
data: 16.06.2015, godz. 15:30-20:30
Liczba uczestników: 20
E-mail marketing przeżywa drugą młodość i wiele osób zaczyna działać w tym kanale komunikacji. Na co zwracać uwagę, jak traktować listy mailingowe? Wreszcie jakich użyć narzędzi, skąd wziąć maile naszych sympatyków, co wypada, a czego nie wypada robić. Po spotkaniu będziecie wiedzieć, jak informować odbiorców, by chcieli to czytać.
Warsztat poprowadzi Paweł Krzych – bloger, przedsiębiorca, specjalista ds. mediów społecznościowych. Wcześniej nabywał doświadczenie współpracując z firmami z sektora MŚP, zajmował się obszarem marketingu i handlu w Porcie Szczecin-Świnoujście, a także content marketingiem i social media w home.pl. Od 4 lat prowadzi również bloga o Szczecinie www.szczecinblog.pl.
Udział w warsztacie jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o wcześniejszą rejestrację tutaj [REJESTRACJA OD 08.06.15]UWAGA! Prosimy o zabranie swoich laptopów na warsztat!

Serdecznie zapraszamy!

PRZYSTAŃ (w) INKU!

Komentarze