PROJEKT TATA TU I TERAZ

Dla każdego Taty, który pragnie rozwinąć najlepsze cechy nie tylko u siebie i odkrywać swoją autentyczność w relacji z bliskimi. Jeżeli jesteś Tatą to wiesz, że życie ma swoje wzloty i upadki, a wszyscy doświadczamy stresujących sytuacji.

Jaki to jest trening?

Rozwija umiejętność radzenia sobie ze stresem. Obniża ogólne napięcie psychofizyczne organizmu, znacznie podnosi jakość życia, zwiększa poziom pozytywnych emocji poprzez rozwój odpowiednich sieci neuronalnych w naszym mózgu. Praktykowanie uważności mentalnej może pomóc w aktywnym skupianiu uwagi, aktywnym doświadczaniu rzeczywistości, radzeniu sobie z problemami, świadomym relaksowaniu się i redukcji psychosomatycznych skutków stresu (Kochanowska, 2012). Celem stosowania praktyk uważności jest także nabycie umiejętności „wsłuchania się” w siebie, odczuwania ciała, swoich potrzeb, emocji, myśli i jednocześnie doświadczania w pełni bodźców z otoczenia bez ich krytycznej oceny.

Komu może przynieść korzyści i kto może brać udział?

Nie trzeba mieć żadnego doświadczenia w praktyce uważności lub znad jakichkolwiek metod pracy z umysłem. Wykształcenie psychologiczne nie jest potrzebne. Wystarczy chcieć. Trening jest dla wszystkich tych, którzy zastanawiają się jak coś zmienić lub rozwinąć, aby być szczęśliwszym i nie poddawać się codziennym stresom. Dla wszystkich pragnących uśmiechu i akceptacji oraz lepszej jakości życia bez uwarunkowań zewnętrznych.

Prowadzony jest w formie intensywnego treningu jednodniowego podczas trzech kolejnych weekendów lub cyklicznych kilku spotkań  1 raz w tygodniu po 2,5 godziny. To, co jednak daje większy efekt to cykliczna praktyka. Potwierdzają to badania „…(Allen, Leary, 2010)…”.

Cykliczny trening: 

· Składa się z 6 spotkań warsztatowych po 2,5 godziny jeden raz w tygodniu. Są to warsztaty grupowe. Po tym treningu można brać udział w kolejnych 3 spotkaniach rozwijających „self compassion”, (współczucie dla siebie) i przygotowujących do prowadzenia grup procesu (ciało –mowa –umysł), oraz jednym dniu ciszy w sobotę lub niedzielę, (6-7 godzin praktyki bez mówienia),

· spotkania konsultacyjnego (przed rozpoczęciem programu, spotkanie zalecane zwłaszcza dla tych osób, które nie mają pojęcia, na czym polega trening, mają dużo wątpliwości), lub kontaktu telefonicznego,
· po przejściu treningu podstawowego można uczestniczyć w spotkaniach grup uważności prowadzonych raz w miesiącu.

KONTAKT:

Zbigniew Mielke



603 082 333

zmielke@gom.info.pl

http://www.karunatraining.org/

Komentarze