Centrum kultury niezależnej Mica Moca zawita do Szczecina

Berliński fenomen roku 2011, o którym mówiono w całej alternatywnej Europie - MICA MOCA w najbliższy poniedziałek opanuje budynek Teatru Kana. Christophe Knoch, jeden z liderów projektu, opowie o MICA MOCA, a artyści przybliżą atmosferę panującą w starej fabryce w dzielnicy Wedding. Wśród atrakcji: opera telefoniczna,spektakl lalkowy bez lalek, taneczne solo oraz intymne spotkanie z włoskim aktorem na strych.


W ciągu pięciu miesięcy, od maja do października, w starej fabryce w dzielnicy Wedding grupa kilku osób, praktycznie  bez pieniędzy, zorganizowała ponad 500 wydarzeń, angażując 2000 artystów oraz kilkadziesiąt tysięcy widzów i uczestników.

Byliśmy we właściwym miejscu i czasie - mówi Christophe Knoch, jeden z liderów projektu, który tę niesamowitą historię opowie osobiście w poniedziałkowy wieczór w Kanie. Zaraz potem budynek opanują związani z MICA MOCA artyści, którzy do Szczecina przyjadą prosto z  Norwich Festival w Anglii, by na jeden wieczór przybliżyć unikalną atmosferę panującą w  MICA MOCA. Wśród atrakcji: opera telefoniczna,spektakl lalkowy bez lalek, taneczne solo oraz intymne spotkanie z włoskim aktorem na strych.


Znajdź się w centrum wydarzeń!

MICA MOCA
28.05.2012 (poniedziałek)
godz. 19.00
Teatr Kana
Wstęp 15 i 25 zł
www.kana.art.pl

http://micamoca.de/imagefilm.htm

1. „one is almost never” / „jeden to prawie nigdy”

 “one is almost never”to'szkicowa kompozycja', w której egzotyczne dźwięki, klimatyczne tańce i zwyczajne przedmioty stosuje się w tajemniczo przejrzystej sytuacji pomiędzy publicznością a performerką.


BIO: Elpida Orfanidou (1981) studiowała taniec w Atenach, Arnhem (licencjat z choreografii), na Centre Choreographique National w Montpellier CCN (ex.e.r.ce 2007, pod kierunkiem Mathilde Monnier & Xaviera Le Roy) i w Londynie (magisterium na wydziale Performance Practices&Research w Central School of Speech and Drama, pod kierunkiem Any Sanchez-Colberg , 2008). Równolegle Elpida ukończyła z najwyższymi notami studia muzyczne w klasie fortepianu  na Konserwatorium Helleńskim, jak również uzyskała tytuł magistra farmacji na Uniwersytecie Ateńskim. Jej studia zagraniczne w dziedzinie tańca finansowała grecka Państwowa Fundacja Stypendialna. W 2009 Elpida otrzymała Stypendium DanceWEB na Festiwalu Impulstanz w Wiedniu. Elpida tworzy swoje przedstawienia zarówno sama jak i we współpracy z innymi artystami. Do jej ostatnich projektów należą: “united states” [„stany zjednoczone”], wspólnie z Hermannem Heisigem (Teatar&TD / Zagrzeb 2011, fabrik Potsdam, HAU3 / Berlin 2012), “Parrots at the Seabed” [„Papugi na dnie morza”] (Festiwal w Atenach i Epidauros 2011), “Of High Importance” [„Wielkiej doniosłości”](Tanztage Berlin 2011). Jako performerka Elpida współpracowałą m.in. z takimi artystami, jak: Hermann Heisig, Gui Garrido, Mahela Rostek, Tim Etchells, Meg Stuart, Vlatka Horvat.

Fot.: Evi Filaktou
http://vimeo.com/37127452

2.  “Strangers in a Song”/ “Obcy w pieśni”

Reżyserka operowa Sibylle Polster oraz mezzosopranistka Dylan Bandy, prezentują interaktywne przedstawienie operoweStrangers in a Song. Zadzwoń, by usłyszeć swój własny, prywatny koncert. Na przekór wybujałemu festiwalowi, rozkoszuj się ulotną chwilą intymności z anonimową śpiewaczką operową”.

 http://strangersinasong.tumblr.com/

 3. „Die Welt dreht weiter” / „Świat nadal się kręci”

Projekt teatralny z animowanymi przedmiotami

Nasz bohater czuje się samotny, opuszczony, zdruzgotany. Jest wtrącony w ten świat niczym do więzienia. Drzwi zaryglowane, nie ma wyjścia awaryjnego. Przyprawiająca o mdłości cela.

Partnerami jego dialogu będą tylko przedmioty. Będą one odzwierciedlać jego percepcję i przejmować jego emocje. Relacje mające charakter uzależnienia doprowadzą do psychozy. Ostatni spacer jest bolesny.

Opowiemy historię bohatera, który jest widoczny tylko dzięki animacji otaczających go przedmiotów.

Animacja: Christopher Schleiff
Projekt oświetlenia: Johanna Seitz
Dramaturgia: Kirsten Ueberholz
Reżyseria: Matthias Jochmann

http://www.zahmundheiter.de/stuecke/dieweltdrehtweiter/
http://www.uni-giessen.de/theater/de/veranstaltungen/archiv/764  

4. „Oltre il Regno”inspirowany twórczością Dino Buzzatiego

scenariusz i wykonanie: Carlo Loiudice
muzyka : Marta Collica
scenografia i oświetlenie : Tony Martin

 

W granicach swojego istnienia, człowiek widzi jak jego życie samo się pochłania, starając się przekroczyć to ograniczenie, próbuje nadać mu sens ...

Opowieść o podróży, pośród wspomnień i nadziei, ambicji i porażek oraz kroków, które wyznaczają odległość pomiędzy tym, kto pozostaje, a tym, kto odchodzi...

 

www.carloloiudice.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Comments